БЪЛГАРИЯ - ПРОЕКТИ И ИНВЕСТИЦИИ

...

Модератор: Weatherman

weather_master
Мнения: 13240
Регистриран: пон май 28, 2007 9:07 am
Местоположение: Sofia/Burgas

Мнение от weather_master » нед авг 23, 2020 6:16 pm

misacho написа:
нед авг 23, 2020 5:00 pm
Не може "шумящият "участък на Тракия ,асфалтиран преди 40 години да е в същото състояние,а новите да се скапват эа 2-3 години.Некадърници :evil:
Ами ти си некадърник! Да, не може построените от соца мостове да ги сменяха по спешност и участъка между София и Пазарджик вече 2-3 пъти да го преправят наново. Той не е ли строен по комунизма. А какво ще кажеш за магистрала Хемус? Този шедьовър на комунистическия гении. :laughm:

wilkosz
Мнения: 24160
Регистриран: вт яну 09, 2007 2:51 pm

Мнение от wilkosz » нед авг 23, 2020 6:16 pm

Има, в Германия са безплатни. Ама нали все трябва да се обадиш.
Die Vergangenheit ist Geschichte, die Zukunft ist noch ein Geheimnis, aber jeder neuer Augenblick im Leben, wie auch in der Liebe, ist ein Geschenk.

weather_master
Мнения: 13240
Регистриран: пон май 28, 2007 9:07 am
Местоположение: Sofia/Burgas

Мнение от weather_master » нед авг 23, 2020 6:23 pm

wilkosz написа:
нед авг 23, 2020 6:16 pm
Има, в Германия са безплатни. Ама нали все трябва да се обадиш.
Ти пък какво ми се обаждаш! Нали виждам каква беше инфраструктурата преди 10-15 години и каква е сега. Разликата е огромна. На колко места живнаха селата. Построиха се винарни, спа хотели и какво ли не. Но на теб сигурно е скъпо. Ама какво да говорим като ще ти изпада зъбът докато ми обиколяш половината зъболекари в Германия, за да минело по каса. Типичен Бай Ганьо! :thumbdn:
И също България не е Германия, никога не е била и се надявам да не бъде. Нали съм ги виждал какви роботи са там. Това за мен не е живот.

Потребителски аватар
SKYLINE
Мнения: 6792
Регистриран: пет ное 21, 2008 12:40 pm
Местоположение: Варна кв.Левски 77м.н.в.

Мнение от SKYLINE » нед авг 23, 2020 6:37 pm

weather_master написа:
нед авг 23, 2020 6:08 pm
Гледам, че родоотстъпниците пак се обаждат. Кога в Беларус било като в България с 20% лихва по кредитите? Хайде да бъдем по-обективни. Относно пътищата - не знам какво очаквате като се има предвид интензивният трафик и България е страната в ЕС най-много минаване на 0-та. Просто климатът ни е такъв. И трето пътищата дори в Сърбия не са ок. Единствено имат една магистрала, която струва 40лв на посока за леки коли. Аз съм много за да направят магистралите в Бг платени и до морето да се ходи за 15-20лв. Тогава ще имат пари да я направят стъкло. Иначе магистралата в Хърватия е кеш. В Унгария също е станала прилично на вълни за няколко години. Единствено в Австрия и Словения са много гладки, но явно поне в първата е бетон отдолу. В Македония не съм бил, но колеги казват че е трагедия. В Гърция магистралите са добри, но са стабилно скъпи. Та аз съм много за толовете, защото явно няма друг начин.
Мастъре не се обиждай - пичага си ама не си наясно с икономиката и как се случват нещата изобщо.Първо вече в Бг имаме ТОЛ система , както е в повечето държави от ЕС , приходите от които отиват за поддръжка на пътищата (в България познай дали ще отиват) Второ за да се изгради изцяло частен път с такси за преминаване - трябва да е напълно ново трасе и да се построи от 0-та от инвеститори , което е много скъпо за изграждане, и ще има достатъчен трафик по него за да си избие инвестицията.Отделно държавата трябва да е подсигурила алтернативен безплатен маршрут.Каквито в повечето случеи ние нямаме.Както е в
Щатите например , бил си там знаеш.Няма как Хемус и Тракия например строени с наши пари и пари от ЕС да станат платени за леки коли , това е престъпление.Например магистрала Черно Море можеше да се даде на китайците или други инвеститори да я построят и да стане платена за всички ППС , затова съм твърдо ЗА, досега да беше готова , отделно че има супер много трафик и е икономически изгодна.Но там пак твойте гербаджии въртят някакви схеми и искат да точат.Факт е че ако не потъваха половината средста от финансиранията някъде си , пътищата щяха да са в пъти по-добри.Не ми говори глупости колко пъти минавало 0-та хахахаххаха , тогава в Норвегия или Швейцария не трябва пътища да имат горките.Тракия след 1 лято беше на вълни.Има си изисквания , които ако се спазват пътя ще изгара години.И познай дали фирмите на Боко го ремонтираха за тяхна сметка , въпреки че не изкара гаранцията..

weather_master
Мнения: 13240
Регистриран: пон май 28, 2007 9:07 am
Местоположение: Sofia/Burgas

Мнение от weather_master » нед авг 23, 2020 6:43 pm

Ами изобщо не си прав! Едно е да построиш магистрала било то и с наши пари или от ЕС, друго е пари за подръжка. С увеличаването на магистралите парите за подръжка ще разтат. Парите от тол таксите основно са за подръжка и нямам нищо общо как са построени и т.н. В Гърция да не ми да са частни магистралите? Освен това безплатни алтернативни пътища бол. Тъкмо ще спрат да се качват селяци по магистралите, които карат с 90км/ч за да пестят бензинец и да са опасни на това интензивно движение лятото.

Потребителски аватар
SKYLINE
Мнения: 6792
Регистриран: пет ное 21, 2008 12:40 pm
Местоположение: Варна кв.Левски 77м.н.в.

Мнение от SKYLINE » нед авг 23, 2020 7:08 pm

А бе какво да ти обяснявам - гледаш си от собствената гледка точка , а не виждаш цялостно как стоят нещата.Работим програмистче 4-5к заплатка - интересуваме се само как да отидем до Бургас 2 пъти в година , и събота и неделя на ски до Рила или до Гърцийка лятото , има си ги пътищата , даже и да плащам 10 евро не ме бърка - значи всичко е 6 .Бойко , Бойко...велик.Ясна ми е работата , ама говорим за по-сериозни неща тука. Ама това с 0-лите беше забавно признавам :thumbup: :grin1:

И да магистралите в Гърция са на концеция - не знам точно колко е ама примерно 30-40-50% (не цялата най-вероятно) от инвестицията е от големи компании и банки , акционери и си има договори с които си прибират печалби от тола за определен период.Това се прави , когато има нужда от супер дълги магистрали , много ленти , труден терен , където бюджета на държавата е крайно недостатъчен.Ние имаме кирливи 600-700км магистрали , лесно могат да се поддържат с приходите от бюджета и от ЕС , а и нямаше да има такава нужда ако бяха построени като хората поначало... Ама и там трябва да има хора на място , които да сключат изгодни договори за държавата,а с концесиите в БГ знаем какви са резултатите.Винаги сме ошмулени на макс :grin1:

gero
Мнения: 513
Регистриран: съб сеп 23, 2017 6:50 pm
Местоположение: Varna/Sofia

Мнение от gero » нед авг 23, 2020 7:57 pm

Проблема с уредените поръчки и липсата на контрол при усвояването на парите както и липсата на контрол на извършените дейности е проблем , който няма да се разреши от днес за утре. Това е присъщо на всички управляващи, независимо какви са , леви, десни, средни и т.н.
По стар български обичай, всеки който дойде на власт първата му работа е да уреди правилните фирми с обществени поръчки. От време на време ако се разшуми нещо по медиите и това е. Ако някой си мисли, че като се сменят сегашните и дойдат следващите ще се случи нещо коренно различно , не е познал. Промяна няма да има, просто поредната замяна. От трън та на глог, ама по-висок.
Няма нищо по-хубаво от дъждовна пролет, кратко лято, топла есен и снежна зима :D

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 52565
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » нед авг 23, 2020 8:08 pm

gero написа:
нед авг 23, 2020 7:57 pm
Проблема с уредените поръчки и липсата на контрол при усвояването на парите както и липсата на контрол на извършените дейности е проблем , който няма да се разреши от днес за утре. Това е присъщо на всички управляващи, независимо какви са , леви, десни, средни и т.н.
По стар български обичай, всеки който дойде на власт първата му работа е да уреди правилните фирми с обществени поръчки. От време на време ако се разшуми нещо по медиите и това е. Ако някой си мисли, че като се сменят сегашните и дойдат следващите ще се случи нещо коренно различно , не е познал. Промяна няма да има, просто поредната замяна. От трън та на глог, ама по-висок.
:palm1: :palm1: :palm1:
И после защо сме киснели в блатцето си от 30 години, кой ни бил виновен... дали има още задаващи този малоумен въпрос, след всяко подобно, "мъдро" изказване на поредния "буден" българин отговорът не става ли пределно очевиден? :-? :dontknow:

gero
Мнения: 513
Регистриран: съб сеп 23, 2017 6:50 pm
Местоположение: Varna/Sofia

Мнение от gero » нед авг 23, 2020 8:29 pm

Пак ще си говорим след изборите, когато и да са. Не казвам, че това ми харесва, а че промяна няма да има. Продължавй да се пляскаш по челото щом ти харесва :laughm: това само показва колко некомпетентен си по отношение на психологията на българския народ.
Няма нищо по-хубаво от дъждовна пролет, кратко лято, топла есен и снежна зима :D

wilkosz
Мнения: 24160
Регистриран: вт яну 09, 2007 2:51 pm

Мнение от wilkosz » нед авг 23, 2020 9:05 pm

Влаковете в Русия. В Бойковистан КОГА?
Die Vergangenheit ist Geschichte, die Zukunft ist noch ein Geheimnis, aber jeder neuer Augenblick im Leben, wie auch in der Liebe, ist ein Geschenk.

weather_master
Мнения: 13240
Регистриран: пон май 28, 2007 9:07 am
Местоположение: Sofia/Burgas

Мнение от weather_master » пон авг 24, 2020 12:24 am

Хахахах, Скай, аз съм гледал в собствената ми градинка. :lol: Ще ми обясниш ли защо възрастният Иван от село Брестница например трябва да плаща 100лв винетка, за да ходи в близкият град за лекарства. Не може ли винетките да станат 50лв и парите от тях да отиват само за поддържане на първокласната, второкласната и третокласната пътна мрежа? И да се въведе тол за всички, които ползват магистралите. Колкото повече пътуваш, толкова повече плащаш. Справедливо е така. И това ще е добре да започне сега с ремонта на участъка Чирпан - Стара Загора. Много е грешно хората да се научават на безплатни магистрали.
И не ми разправяй, че в Гърция ги въвеждали, защото били с частни капитали. В момента има тол на околовръстното на Солун, което е там от десетилетия. Е, вярно 0.50 евро е, ама... Представям си какво недоволство ще има, ако се сложи тол на околовръстното на София от 50ст. Просто българинът си е такъв...

Потребителски аватар
geoge
Мнения: 865
Регистриран: съб фев 24, 2018 10:00 am
Местоположение: Варна

Мнение от geoge » пон авг 24, 2020 2:28 am

Според мен трябва да се плаща някакъв годишен данък (то и сега си го има). Обаче, я да питам - от Шумен до Варна, ако не караш по АМ, е 1,5 км повече. Ако тръгнеш 15 минути по-рано, боли те фара, че не си по автомагистралата. Обаче, ако тръгнеш по АМ - ще се чекираш на Каспичан, Невша, Провадия, Девня, Слънчево, скоро и Игнатиево, и летището (макар че след това вече не е АМ). Е, ква ти е файдата да си плащаш на оня капут, дето всеки ден те граби, като ако не караш по АМ, ше се фане за дедовия?
Миналата година с мой приятел го ядохме в Сърбия - а-ха да излезеш на автомагистралата, ама затворено - щото не е рентабилно. Ама Гугъл отде да знае, че кавалите са го решили преди две седмици. Шоуто беше, че Виваком ми спряха нета баш тогава и се съдим още, ма както и да е.
На следващия разклон хванахме АМ за Скопие и свихме към Гюешево, добре че на една бензиностанция имаше Wi-Fi.
Та при наш'та инфраструктура - ако някой идиот реши да има КПП - да е при новостроящите се, ама и да мислят предварително - откъде хората да карат, без да се налага да минават през полета, дувари и барутни погреби. А дано, ама надали
Синджира си иде, козъта ги нема

Потребителски аватар
geoge
Мнения: 865
Регистриран: съб фев 24, 2018 10:00 am
Местоположение: Варна

Мнение от geoge » пон авг 24, 2020 3:13 am

wilkosz написа:
нед авг 23, 2020 9:05 pm
Влаковете в Русия. В Бойковистан КОГА?
'Га бях студент, имам снимка на 42 товарни вагона на входа на гара Шумен, снимани от общежитията.
Тоя убавец не беше бърз, дано поне е комфортен. Нашите твърде малко и в избрани дестинации край София са привилегировани.
По равно и без завои се движат прилично със 120-130, ама... Ей на един влак Сф - Вн преди 57849 години:
Синджира си иде, козъта ги нема

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 52565
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » ср авг 26, 2020 11:46 pm

И софийското БДЖ май повлече крак с новата си линия :dontknow: :laughm: ...





Вижте новата линия на метрото (галерия)
26.08.20 в 16:38
Тръгнаха влаковете по новата линия на столичното метро. Те са от ново поколение, с коренно различна автоматика на управлението.

Изображение

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 52565
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » пет сеп 11, 2020 1:10 am

Вижда ли се краят на ремонта на столичния Западен парк
10.09.20 в 11:37
Ще бъде ли спазен „четвъртият краен срок” за приключването на ремонта на Западен парк? Защо не са обезопасени разкопаните алеи, шахтите, изходите и изпочупените спортни съоръжения? Харесват ли посетителите му вече готовите участъци? Ще бъде ли обезопасена жп линията, която преминава през парка?
Защо сериозна фирма с опит в мащабни инфраструктурни проекти среща трудности при спазването на крайния срок. Любомир Галчев, управител на "Галчев Инженеринг", фирмата, ангажирана с този ремонт, обясни в "Нашият ден"


Ето така се ремонтира всичко в София - гарантирано от ГЕРБ! :deal:

Отговори

Върни се в “Икономика”