АВТО-МОТО СВЯТ

Това е мястото на теми, за които няма други подходящи раздели...

Модератори: mmirro, Weatherman

Потребителски аватар
snow wall
Мнения: 3152
Регистриран: пон авг 31, 2015 1:18 pm
Местоположение: София Овча купел 2

Мнение от snow wall » съб юни 26, 2021 6:00 am

Ами моят опит със старите коли не е такъв, а имам опит само с такива. "Жена и ръжда тръгнат ли нямат спиране"😆 . Това с ремонтирането на разни гробници е изгодно у нас само благодарение на разликата в цената на труда в страната производител и България и сивата икономика, иначе не ми се мисли какво щяхме да правим. И аз така оправях всичко и гледах да е в идеално състояние и един ден майсторът, който ми е приятел и колега ми каза: ти нали осъзнаваш, че нова няма да я направиш . Дадох 1500лв за прагове шаси и заден мост и след година ми се пробиха битушите на макферсоните, продадох я за 450лв.
Всяка машина си има ресурс и той постепено изтича, машината се амортизира/обезценява. Почват да се чупят щипки, капачки, алтернатори, помпи, лагери, ръжди, маркучи гният, радиатори, фарове пожълряват как ще го направиш всичко това и ако караш по 20-тина хил. на година, ремонтите нямат край, да не говорим, че не можеш да разчиташ за дълъг път.
За екологията да не говорим, при нас има няколко ЗИЛ 131 това като мине покрай теб и може да те удуши.
И още нещо, нали осъзнавате, че за да има стари коли, трябва да има ,,балъци,, които да си купуват нови и да ги сменят често.

Потребителски аватар
SKYLINE
Мнения: 7446
Регистриран: пет ное 21, 2008 12:40 pm
Местоположение: Варна кв.Левски 77м.н.в.

Мнение от SKYLINE » съб юни 26, 2021 9:50 am

Е то избора ти трябва да е информиран и кадърен.Ясно е че има мега боклуци стари коли.Но факт е че повечето от колите между 98 и 2006та са доста по-добри от към здравина от новите.Точно тия детайли пластмаси , кабели маркучи , за които говориш.Отделно са лесни за сервизиране.При новите всичко е капсулован модул , няма ремонтиране.Например ти пукат фара , който е лед и сменяш всичко , не само стъклото , цялата елвктроника , всичко.Това ли е зелена политика.Цялата кола е така конструрана , че да е абсолютно нерантабилна за поддръжка след 10 год макс.Просто съм сигурен че след 20 години , почти няма да има над 10 годишни коли.Така че все ище има реална практическа стойност в старите не виждам защо трябяа да се насилват да се хвърлят.За катализатора говорихме , сменяш и готово.Не е драма.Моя Акорд е на 15 години и по-много малко детайли си личи , че не е от завода излязал вчера.Техн състояние изрядно.Много км имам с него.Нито един път проблем.За 15к карам кола , която е струвала 70к.Или ако я хвърля да я претопят и си купя кенеф за 30к ще спася планетата , щото отделя с 3-4% по-малко c02. По едно време се бях навил за нова и тествах пежо 508 за 70к натупано с фул екстри , еми честно казано , акорда е по-добре :grin1: Кожата по-качествена , пластмасата волана , качество , музиката баса по-плътен.Динамика , вървеж.Стабилност на пътя.С нищо не ме впечатли чисто нова кола за 70к.Че има таблет и електронен километраж ли да ме впечатли.Аз също имам нави , камера за задно , всичко.Всичко което реално е важно в една кола си го има в колите от преди 20-25 години.Нищо ново не е измислено.Ако сменя веригата и евентуално един ден хидр. Помпа - общо всичко оригинално към 3000лв това нещо ще се движи още 15 години без проблеми.С някви смени по окачването.Няма какво да стане.Друг е въпроса че омръзва една и съща кола много време.Ама има ли стойност - има.Ся ясно е че има кочини , пушилници и.т.н не говорим за такива.А принципно.Даже бях тествал и октавия за 45-50к мисля беше по ми хареса от пежото , ама пак дръвце...За тия по евтините да не говорим , те не са сериозни автомобили.Един авер си взе опел астра за 30к , 1.6 атмосфер , няма такъв курник..наистина това нещо ще го засиля в първия стълб ако е мое.Под 110к читава кола няма , дето да отговаря на втора ръка 12-16 годишни - бмв , мерк , лексус (нисък , среден клас) , хонда , тойота (висок клас). За около 10 до 20к Сега новите мотори са по 1.2-1.4 нали знаеш 😆

Потребителски аватар
SKYLINE
Мнения: 7446
Регистриран: пет ное 21, 2008 12:40 pm
Местоположение: Варна кв.Левски 77м.н.в.

Мнение от SKYLINE » съб юни 26, 2021 9:55 am

Взимаш за 25к натупано 530д ф10 , стягаш го топ състояние за макс 5к , и караш 200к км, лукс автомобил.ZF кутия , много корава , мотора милионник, турбото мн кораво.Няма какво да стане.Мн сериозен сериозен автомобил.Дпф сменяш 4000лв ако се наложи и си на коня..Кви нови коли , кви 5 лева.
Последна промяна от SKYLINE на съб юни 26, 2021 9:58 am, променено общо 1 път.

stratega
Мнения: 7215
Регистриран: пон окт 10, 2011 12:33 am
Местоположение: София, ж.к. Борово/с. Логодаж, 15 км. западно от Благоевград, 695 м.н.в.

Мнение от stratega » съб юни 26, 2021 9:57 am

Ivan Yanev написа:
пет юни 25, 2021 6:40 pm

Сега преминах на френски дизел (2.0 HDI, 2003г) и за сега ми прави добри впечатления. Закупих го с премахнат ДПФ, но катализатора е на 2 години. Първи впечатления - не е толкова пъргав в ниските, но е по-тих от JTD. Но пък комфорта е несравним (307sw е колата), брутално удобната седалка има тая кола.

Та с навременна поддръжка и усещане кога нещо не е наред, няма ядове.
2.0hdi е хубав мотор. Внимавай само с BSM модула под капака отдясно до акумулатора(гледано срещу него), предимно от намокряне и такива неща, без минаване през локви с висока скорост :grin1: , че става страшно.

Потребителски аватар
SKYLINE
Мнения: 7446
Регистриран: пет ное 21, 2008 12:40 pm
Местоположение: Варна кв.Левски 77м.н.в.

Мнение от SKYLINE » съб юни 26, 2021 10:19 am

Bmw e39 530д най-коравото бмв.Безсмъртно.Не убито от бой от селяци в бг.Топ състояние от германия 2000та година кола , никоя под 150к нова не може да и се мери в момента с е39ка - факт.Комфорт , возия , динамика.Те затова вървят по 8-10к евро в германия.Обслужване с ключе 10 разглобяваш цялата кола.Никви ядове.То няма и за кво.И ест мъжка кола с яка визия. Нищо общо с новите джендърски изпълнения.
Е класа 320д w211 - топ. Малко по-скъпа поддръжка , ама ако знаеш как да я стегнеш отиде 500к да се возиш в лукс и комфорт за 20к
Ся ако вземеш бензиново бмв да ти чупи ваноси и да ти хвърля водите всеки месец или 320д да ти хвърля турбини всеки петък ще кажеш тия старите големи кенефи :grin1: Взимам дачията че гаранция.Малко трябва да разбираш или да имаш човек да те светне.Това е положението.Както и да го смяташ , цялата кола смени 2 пъти , няма да се набуташ 30к за 10 години , и ще караш МНОГО по истинска кола.То даже няма сравнение никакво.Нова дачия 30-35к , след 10 год макс 5к цена.Таван.Качество - близко до кенеф.Сега има варианти , в бъдеще няма да има..Така че който може да се възползва :D

Потребителски аватар
SKYLINE
Мнения: 7446
Регистриран: пет ное 21, 2008 12:40 pm
Местоположение: Варна кв.Левски 77м.н.в.

Мнение от SKYLINE » съб юни 26, 2021 10:31 am

Акорд 8ма 20к , ще се возиш пак 10-15 години.Безпроблемно.Авенсис 15-18к същата работа.Лексус Ис там е по-скъпо ама 25-27к , ще смениш всичко пак отиде много години.Кви коли са това , кво е дачията?
Октавиите от новите най-си струват сп мен 45к орязаничка от към екстри ама нова.Дсг кутийка готина ,2.0тди Караш.След 10 години си 30к вътре.ПОНЕ.Ако си мераклия.Вариант е.Другото или кенеф или отиваме в космоса 110-130-160к

Ivan Yanev
Мнения: 1272
Регистриран: чет дек 26, 2013 11:31 pm
Местоположение: гр.Петрич - н.в. 248м.

Мнение от Ivan Yanev » съб юни 26, 2021 11:41 am

Принципно никога не съм бил фен на френските коли, просто sw-то ме изкефи заради комфорта и панорамния таван. Към италианските коли имам повече симпатии. Немскиту не ги харесвам с изключение на bmw e39, e36, mercedes 123 и 190, shkoda superb. VW - не. Основно към по-старите им "класики".

Иначе колата втора ръка си е голяма доза късмет, колкото и да си наблюдателен.

Иначе Скай, 2.4 jtd наистина е много хубав мотор, дори без чипове и тн, просто усещаш с каква лекота си тегли купето, разликата с 1.9jtd е единствето 5-я цилиндър, тоест разликата между двата откъм разход е 20%, които извънградско може и да ги няма, защото на по-големия мотор му е по-леко при идентична скорост. Проблеми при jtd - тата са ЕГР-те, които запичат в отворено/затворено положение и се къса оската с шайбата - ако имаш късмет остава в колектора, ако не (като мен) в 3-ти цилиндър. 🤣При по новите JTDm - вихровите клапи (директно като се откъсне влиза в цилиндрите. Оттам процедурата е ясна, а финансово - зависи от щетите.

Стратег, четох по форумите да се "опозная" с този мотор преди покупката, дано съм направил правилния избор. Ядове винаги ще има, техника е, идеята е да не са нещо фрапиращо. Благодаря за BSM модула!
Имат и проблем с FAP (DPF), който при моята кола е премахнат. Съединители, демпфери и тн са си консумативи, тях не ги броя.

Но със сигурност и аз не бих си взел нова кола, щото на 100к км като започнат да излизат ядовете на все още непознатия мотор.. При втората ръка поне си горе-долу информиран да слабите места на марка/модел/двигател.

А за ръждата.. Верно е - тръгне ли, си тръгва 😁Но ако си я вземеш без ръжди и при правилно третиране и измиване, дори и Вектра А няма да ръждяса.
''Професионализма идва от добрия опит ,а добрия опит идва от грешките''

Потребителски аватар
snow wall
Мнения: 3152
Регистриран: пон авг 31, 2015 1:18 pm
Местоположение: София Овча купел 2

Мнение от snow wall » съб юни 26, 2021 1:28 pm

Е моята е точно с 1.2 двигател😄, honda jazz. Под стари коли имам пред вид 18-20 +. Боята се прецаква, пкастмасовата капачка за чистачките се счупи, вярно при - 9, алтернатор, вилка съединител, дискивете на спирачките се люпят, а до 18-тата година само едни биалетки и лагер. Дано няма повече проблеми, ама мисля че и е толкова безпроблемният живот. Старите короли караха много и crv-та ама си се амортизират, най малкито външно изглеждат зле.

Geogri Zahariev
Мнения: 4593
Регистриран: съб яну 28, 2012 6:40 pm
Местоположение: Враца (Vratsa), ж.к. Дъбника, 340 м.н.в.

Мнение от Geogri Zahariev » съб юни 26, 2021 1:32 pm

Не сте имали Рено Лагуна 2 от 2002 г.
Майко, майко, майкоу!
:-o

Само дето ръжда няма.

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 58787
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » нед авг 08, 2021 10:58 pm

Задава ли се глобален недостиг на автомобилни гуми?
Кризата с каучука: 10 неща, които трябва да знаете за една от най-незаменимите суровини
06.05.2021 17:29
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... bilni-gumi

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 58787
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » вт авг 24, 2021 8:08 pm


Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 58787
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » съб авг 28, 2021 4:58 pm

Твърде много показателни коментари има по това, по този законопроект :laughm: . А лично моето мнение е, че то, като цяло или в определени свои части, поне на първо и второ четене, е (анти)популистко безумие, поне за частта със засичане на скоростта с тези камери съм на 100% убеден :grin1: ... Да, не "нарушаването" на безумните в около 60-70% от случаите ограничения на скоростта е основната причина за катастрофите, а в безумното (във всякакъв аспект :) ) поведение на пътя на някои шофьори (включително и заради факторите тъпота и/или липса на опит/умения :) ), както и, почти в същата (даже май в по-голяма? :hmm: ) степен - в безумното състояние на пътната мрежа у нас, от-до, като качество на проектиране на пътищата, състоянието им като цяло, липсата на достатъчно магистрали и скоростни пътища, безобразната маркировка и т.н. и т.н. :dontknow: ... А, и не аз казвам тези неща, казват ги експертите :deal: ...


Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 58787
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » съб сеп 11, 2021 12:39 am


Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 58787
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » чет сеп 23, 2021 5:42 pm

Евростат: Спад на регистрираните пътнически автомобили в България
22.09.21 в 08:46
За последните поне 30 години Люксембург е с най-много коли на глава от населението в ЕС. През 2019 г. в страната е имало 681 пътнически автомобили на 1000 души, сочат публикувани днес данни на статистическата служба Евростат.

"Евростат" май изглежда точно толкова обективен, колкото нашия "стат" :dontknow: :laughm: ...

Отговори

Върни се в “Разни (крими, аварии, авто-мото, голотийки, хумор...)”