КАК СЕ ОТСЛАБВА ЗДРАВОСЛОВНО (Вредните диети)

Предполагам всеки е чувал и има представа какво включва понятието "здравословен начин на живот". Или греша? :)

Модератор: mmirro

Frape
Мнения: 7003
Регистриран: нед юли 03, 2011 8:29 pm
Местоположение: Добрич/Плачи дол - 260-300м.н.в

Мнение от Frape » пет яну 14, 2022 2:45 pm

Наблягаш на повече протеинче,намаляш малко въглехидратите ,взимаш си л-карнитин и започваш да бягаш яко + упражнения за коремни мускули. Мога да ти покажа няколко хубави,за 2-3м ще видиш каква разлика ще имаш.
Аз попринцип корем правя рядко,примерно правя някой от дните когато правя друга мускулна група,най вече ги комбинирам с краката.
За 40м яко коремни упражнения най-вече за плочки ми се орефлевяват още повече,буквално за минути.
Но и ефекта изчезва бързо,ако не ги тренирам често(пресата).
Искам да кажа,че по дефолт си имам преса,без да правя нищо.

wilkosz
Мнения: 26543
Регистриран: вт яну 09, 2007 2:51 pm

Мнение от wilkosz » пет яну 14, 2022 3:22 pm

Хляба и сладкото е много важно да бъдат спрени. Аз ям рядко хляб и то само домашно приготвен пълнозърнест био хляб. От магазин хляб не съм купувал с месеци и като цяло домашния го правя един път на седмица и за два дни го изяждам, т.е. 5 от дните на седмицата не ям хляб.
Тренировките трябва обаче да са по-тежки.
Аз нямам плочки, на 18 г. имах без да тренирам, сега тренирам много за корем, но само успях да го стегна и да изчистя мазнините, но плочки досега не се появяват. На тази възраст явно е трудно. Но и така изглежда супер стегнат и трениран. До преди 1 година още имах там малко излишни мазнини, които сега ги няма.
Снимка гол в красивия сняг на Давос преди седмица, когато прекарах 20 минути на -11 градуса студ, но не се разболях.
https://c.radikal.ru/c22/2201/fb/51113d6c57e9.jpg
Die Vergangenheit ist Geschichte, die Zukunft ist noch ein Geheimnis, aber jeder neuer Augenblick im Leben, wie auch in der Liebe, ist ein Geschenk.

Потребителски аватар
nikolai kamburov
Мнения: 11369
Регистриран: вт апр 29, 2014 9:54 pm
Местоположение: Русе, жк. Здравец-север / Варна, кв. Левски

Мнение от nikolai kamburov » пет яну 14, 2022 3:41 pm

Каква е разликата между пълнозърнест хляб и елдата например? Не е ли все сложен въглехидрат? Много често като не съм ял по-въглехидратни яденета денем и вечерта наваксвам със 100-150гр пълнозърнест хляб, за да си стигна калориите в приложението :grin1:
Иначе Фрапе, всичко това, което казваш е така, но да се иде във фитнеса. Вкъщи трудно може да се направи хубава маса и релеф. Въпреки че аз постигнах завидно развитие без фитнес или стрийт фитнес, все още съм в началото като цяло.
И все пак всичко това според мен трябва да ти носи удоволствие и релакс, а не да дъниш серии и добавки само и само, за да изглеждаш като някакъв модел за подражание. Или да смяташ, че така ще се свалят мацките повече. Това го говоря по принцип, а не за теб!!!!

Аз затова и не се стремя към някакви висоти, просто искам да съм стегнат, релефен и здравословен.

Пп: и сладкото защо да трябва да се спира напълно? Цялата драма с мазнините е, че се получават, когато приемаш повече калории отколкото можеш да изгориш. Разбира се сладкото, пърженото и тн много по-бързо и лесно ще те омазнят, но същото ще се случи и ако ядеш супер здравословно, но над твоя калориен потенциал.
Според мен ако ходиш на фитнес, ако правиш кардио или имаш висока активност не е никакъв проблем да изядеш един черен шоколад, една тортичка или парче кекс в рамките на седмица. Или пък пица, бургер или нещо такова. Просто не трябва да излизаш от калорийните рамки, които поддържа тялото ти. И да не прекаляваш с тези храни все пак!
"Вкаменелостите са буквите, с които Земята е писала своята история"
Ж.Кювие

Потребителски аватар
snow wall
Мнения: 3389
Регистриран: пон авг 31, 2015 1:18 pm
Местоположение: София Овча купел 2

Мнение от snow wall » пет яну 14, 2022 4:05 pm

Прабаба ми си правеше хляб сама, един път седмично го печеше на печката с дърва, едни дълги хлябове и плоски-самуни. На печката имаше винаги тенджера с вода и оплетени върбови клони и го слагаше там като поостарее да омекне. Ядяха с дядото предимно хляб, хляб със нещо, примерно с печена чушка или таратор, но само от оцет, вода, краставица и копър, разни такива странни яденета. И постоянно се пиеше мътеница едно време, разбрах че и в САЩ е популярна под някакво тяхно си име.

Ами нещо такова според мен е супер, аз го наричам гимнастика, но сигурно си има някакво модерно име, перфектно е за поддържане на форма и не отнема никакво време 15-20 мин. Не трябва да се спира за почивка! Ама сигурно е по-подходящо за чичковци не за младежи :grin1:
За тичането май няма алтернатива за топене на мазнини, така съм чувал от познати, Арнолд го бил казал, 3 пъти седмично по три километра са задължителни за релеф :dontknow: , но може и това да е за чичковци

Потребителски аватар
nikolai kamburov
Мнения: 11369
Регистриран: вт апр 29, 2014 9:54 pm
Местоположение: Русе, жк. Здравец-север / Варна, кв. Левски

Мнение от nikolai kamburov » пет яну 14, 2022 4:15 pm

Това, което си качил е даже по-подходящо за младежи, защото в интензивно кардио, което повишава много пулса и на по-възрастен или напълнял ще му се отрази доста зле според мен.
Иначе алтернатива на бягането е например каране на колело, вървене пеш на дълги разстояния, катерене в планината, скачане на въже. Аз лично мразя да бягам, но другите видове кардио са достатъчно добри сами по себе си. И пак най-важното е да следиш калориите.
Няма смисъл да бягаш и да се мъчиш ако постоянно ядеш повече отколкото тялото ти може да обмени. Пак ще останат калории и ще се превърнат в мазнини. Дори и да си тичал 10км. Затова преса например се прави на 90% в кухнята. И 10% с тренировки. Защото плочки на стомаха всеки има, просто се крият в мазнини.
И започнах да пиша като многознайко пак... Просто от личен опит ги знам тези неща, защото през годините като дете съм бил и дебел, и много слаб.
Това го говоря в случаите, когато човек не ходи на фитнес и просто иска да отслабне.
"Вкаменелостите са буквите, с които Земята е писала своята история"
Ж.Кювие

wilkosz
Мнения: 26543
Регистриран: вт яну 09, 2007 2:51 pm

Мнение от wilkosz » пет яну 14, 2022 5:04 pm

Захарта са лоши въглехидрати. А въглехидратите от ориз, картофи и т.н. са добри въглехидрати. Трябва да правиш разлика. Ако се тъпчеш със сладки неща и не приемаш мазнини, пак ще пълнееш. Липсата на пълнеене при хранене с въглехидрати и липса на преработени мазнини, се отнася за добрите въгледихрати.
Евентуално нещо малко сладко можеш да изядеш само след тежка тренировка, защото тогава мускулите стават гладни и омитат всичко, дори захарта без да ти се лепи.
Die Vergangenheit ist Geschichte, die Zukunft ist noch ein Geheimnis, aber jeder neuer Augenblick im Leben, wie auch in der Liebe, ist ein Geschenk.

Потребителски аватар
nikolai kamburov
Мнения: 11369
Регистриран: вт апр 29, 2014 9:54 pm
Местоположение: Русе, жк. Здравец-север / Варна, кв. Левски

Мнение от nikolai kamburov » пет яну 14, 2022 6:21 pm

Има липса на пълнеене ако се храниш с добри въглехидрати и непреработени мазнини? Чуваш ли се какво говориш?
Зависи от калорийния ти баланс. Я си представи, че дажбата ти мазнини за днес е 1 пакет ядки. Ама ти изядеш 3 пакета. И си осигуриш 150гр мазнини, било те и здравословни, при положение, че калорийния ти оптимум е 50гр мазнини. Няма да напълнееш ли? Само стой и гледай.
Не напразно съществува това нещо “bulking”, когато се стремиш да ядеш здравословна храна, но в 20-30-40% излишък. Ядеш повече от нужното и тренираш яко. Трупаш голяма маса по този начин. Заедно с нея и доста мазнини.
Ако моя калориен оптимум (не пълнея и не слабея) е 300гр въглехидрати на ден и аз изям 250гр сложни въглехидрати от пълнозърнести изделия или ориз. И ми остават 50гр за деня. Мога преспокойно да изям едно парче кекс или едно парче торта или пък една поничка и няма да ми стане абсолютно нищо. Проблемът е в това, че повечето сладкиши имат много трансмазнини и лайна, които са по-вредните. Но все пак ако за деня си спазвал и си под калорийния ти оптимум мазнини, няма проблем. Нищо няма да ти се лепне.
Все пак това е в общия случай. За да си позволяваш сладкиши и пържено и пак да си слаб трябва да познаваш добре тялото си и калорийния си статус.
Аз лятото бях предимно на дефиицит. Приемах повечко протеин само от извара, кисело мляко, пилешко. Но приемах много малко въглехидрати и мазнини. Е казвам ти почти всеки ден пиех подсладени на макс фрапета, ядях тортички, тарталетки, баници и тн. И си имах плочките и никакви мазнини.
Както ти си имал плочки на 18г и се съмнявам да не си докосвал захар.
Просто ако знаеш как да спортуваш и ядеш можеш да си позволиш абсолютно всичко в мярка. И да ти е вкусно и добре на стомахчето. А не да точиш лиги за шоколад, който не си вкусвал от месеци и пак да си дебел…
Не знам дали ме разбра?
"Вкаменелостите са буквите, с които Земята е писала своята история"
Ж.Кювие

Потребителски аватар
ASENOV
Мнения: 19267
Регистриран: чет фев 22, 2007 5:58 pm
Местоположение: Русе

Мнение от ASENOV » пет яну 14, 2022 6:23 pm

novobranec написа:
пет яну 14, 2022 2:36 pm
Завиждам благородно на Фрапето, допреди три години и аз имах нещо като плочки и никаква мазнина в най проблемните за мъжа област-коремната, не съм активен спортист , но се движа доста, но в последните две години се омазних и пуснах коремче.Ако някой има мнение по въпроса как да махна не повече от 5-6 кг точно от коремната област, ще се радвам да го чуя, от нова година реших да спра изцяло със хляба и сладкото, карам я само на салати, с леки тренировки, има резултат , за 10дни смъкнах 3кг, но и краката ми отслабнаха видимо, тоест губя и мускулна маса.
Плочки се правят с кардио на гладно и високобелтъчна диета от опита, който имам освен тренировките. Миналата година дръпнах много, но не мога да спра със сладкото, за да имам оптимален ефект. Иначе плочките ми не могат да се сравняват с тези на Фрапето, браво на него, голяма воля трябва. Тялото ми е по-скоро елегантно, с добре оформен корем и рамена(силна страна са ми краката :lol: ), но няма да пускам снимки тук.
Иначе се изненадах от Никито, мислех че е още момченце, а той бил истински мъж вече.

Frape
Мнения: 7003
Регистриран: нед юли 03, 2011 8:29 pm
Местоположение: Добрич/Плачи дол - 260-300м.н.в

Мнение от Frape » пет яну 14, 2022 6:50 pm

:thumbup: Ники
Аз си ям всичко без да се лишавам от нищо и нямам никакво мазно по мен,само мускул и релеф.
След като мина грипа започвам пак 5/7 тренировачен режим и по 8-10хранения на ден.
Ще поработя сериозно над пресата и краката,целта ми до края на тази година е + 7-8кг мускул още,не мазнина а МУСКУЛ.
Иначе ви благодаря момчета,положих си доста труд за физиката и ще продължавам да се усъвършенствам ,имам някакви планове.

Geogri Zahariev
Мнения: 5109
Регистриран: съб яну 28, 2012 6:40 pm
Местоположение: Враца (Vratsa), ж.к. Дъбника, 340 м.н.в.

Мнение от Geogri Zahariev » пет яну 14, 2022 7:16 pm

:roll2: :roll2: :roll2:
Иначе, браво.
Доста воля е нужна за добре оформените ви тела.
Ама с рекламното лице на Ергенът кой може да се мери?

Потребителски аватар
nikolai kamburov
Мнения: 11369
Регистриран: вт апр 29, 2014 9:54 pm
Местоположение: Русе, жк. Здравец-север / Варна, кв. Левски

Мнение от nikolai kamburov » пет яну 14, 2022 8:11 pm

Хха, засега никой от нас. Обаче не се знае дали наистина изглежда така. В такъв тип продукции се залага на грим, на светлосенки и контури. На определени прожектори и светлини. На специални филтъри. Така че вероятността изобщо да не изглежда така е голяма според мен хаха!
Например ако се снимаш вкъщи с гаднат светлина от лампата и се снимаш във фитнеса, то на второто място ще изглеждаш много по-масивно. Въпреки че реално си си същия.
Иначе Асенов, ти много енергия изразходваш и бягаш наистина много. Трудно така да имаш някаква огромна маса. Но това, което правиш е много здравословно и особено ако това е идеала ти, си пушка!
"Вкаменелостите са буквите, с които Земята е писала своята история"
Ж.Кювие

wilkosz
Мнения: 26543
Регистриран: вт яну 09, 2007 2:51 pm

Мнение от wilkosz » пет яну 14, 2022 9:25 pm

Бягането не е много полезно. Лекоатлетите маратонци и футболистите обикновено не доживяват дълбока старост, защото сърцето им е изтощено и съсипано от това бягане. То не е вечно, като го натоварваш прекомерно, то се изтощава. Това са новите виждания.
Die Vergangenheit ist Geschichte, die Zukunft ist noch ein Geheimnis, aber jeder neuer Augenblick im Leben, wie auch in der Liebe, ist ein Geschenk.

quittr
Мнения: 16018
Регистриран: пет фев 23, 2007 8:46 am
Местоположение: Русе

Мнение от quittr » съб яну 15, 2022 12:49 am

За тичането Макс е прав, тврде интензивното, продължително или всекидневно тичане е вредено за сърцето, защото то хипертрофира, което затруднява кръвоснабдяването му. Професионалните спортисти освен свръхнатоварванията, често вземат и анаболи или допинги, които допълнително утежняват ситуацията. Затова и те рядко доживяват дълги години, затова и при тях не са рядкост сърдечни инциденти в млада възраст. Както е казал още Хипократ, всичко с мярката си. Полезно и приятно е, но не трябва да са някакви свръхнатоварвания всеки ден. Ако искаш да качваш мускули също е вредно, тогава трява да се тренира с тежести, при начинащи евентуално в началото може и със собствена тежест, но е до един момент, както се е получило при Ники.
Аз лично ходя на фитнес редовно, без да се напрягам особено, по-скоро ми е като релакс. От време на време тичане/футбол и разходки. Мисля да си взема и колело, хем върши работа, хем си е вид спорт и релакс. :D
Относно храненето обаче не е прав, каквито и боклуци да ядеш, ако приетите калории са по-малко от изразходваните отслабваш. Няма голямо значение сладко ли е или солено. Просто, сладкте и преработените храни дава много калории с малко хранителни вещества, малко белтък и реално се трупат много "празни калории".
Най-трудното нещо на света е да приемеш обективно реалността!

Потребителски аватар
snow wall
Мнения: 3389
Регистриран: пон авг 31, 2015 1:18 pm
Местоположение: София Овча купел 2

Мнение от snow wall » съб яну 15, 2022 3:03 am

Да аз съм май така обърнах внимние, че просто не ям много, въпреки че не се лишавам, почти от нищо. А понякога ям супер нездравословно примерно един ден около 300гр нутела, един хамбургер от арабите , 150 гр ром и една кола, звучи много зле, знам, не го правя всеки ден това, но въпросът е че май не е много като калории.

Потребителски аватар
ASENOV
Мнения: 19267
Регистриран: чет фев 22, 2007 5:58 pm
Местоположение: Русе

Мнение от ASENOV » съб яну 15, 2022 10:22 am

Е, аз лично не бягам много, ако се сравнявам с лекоатлетите. :grin1: Имам познати, които бягат на месец средно о 500-600км. :grin1: Аз бягам средно по 10 км дневно почивните дни и през ден , когато съм на работа по 5-7 км. V02 max ми е 54, което отговаряло на възраст 20 години, значи сърцето му е много добро. Преди да почна да бягам преди около 8 години често имах високо сърцебиене, такова нещо от години не помня, а пулсът ми в спокойно състояние е от 60 до 70. Ето как спорта се отразява на тялото. Изчезват сърдечносъдовите проблеми, теглото се регулира, а ако не практикувах редовен спорт сега щях да изглеждам с няколко години по-възрастен и това е видно особено след 30 години.
Естествено, че трябва да се търси баланса. Аз наблягам на него и не се претоварвам излишно. Бягам толкова, колко мога да нося и след това да съм зареден с енергия и на 100% функционален.
Иначе спорт от време навреме не става. Или поддържаш форма редовно пак примерно през някой друг ден или не се занимаваш. Редките пъти, когато съм излизал от план графика, после ми е коствало усилия и тялото ми се е натоварвало още повече за същото, което съм практикувал преди това. Бягам често с мой колега, който тича веднъж седмично и ходи редовно на фитнес и има тяло, но направили ли само две обиколки с мен и вече свършва въздуха, пулсът му е висок и тялото му издиша и се натоварва особено много. Когато почна да тича по-редовно с мен един период влезе във форма и вече не му тежеше. Спортувайки от време навреме просто така само се стресира тялото и усилията, които прави така човек са по-големи от примерно моите, бягайки редовно.
При всички случаи спортът удължава живота, ако бъде с мярка, но е необходима и дисциплина и за да бъде здравословен един спорт трябва да бъде редовен.

Отговори

Върни се в “Здравословно хранене, поддържане на форма”