Зеленият кретенизъм в действие

http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board= ... sb=5&part=Инжинер, електрически, работи за ток доставка корпорация:
"... Аз често обядвам тук, когато съм изпратен до жилищния комплекс Хикс, което тези дни е практически всяка седмица, а с тези жеги - по няколко пъти на седмица. Там (в жилищния комплекс Хикс; б.а.) живеят богати... как да ги опиша без отрицателни намеци... екологисти. Доста всред тях имат електрически коли. Обикновено вечер, щом се приберат от работа, и включат колите да се зареждат - мрежата изгаря от свръх-източване. Поне така беше. После се научиха да включват колите за зареждане сутрин, когато тръгват за работа. Защото те имат по 2 електрически коли: с едната се движат до като другата се зарежда. И мрежата започна да изгаря и сутрин. И ето ме мен, хвърча като пинг-понг между складовете и комплекса да поправям изгорялите мрежа съставки. Моята група и аз. Колкото бензин спестяват екологистите, ние изгаряме със сервизните камиончета да поправяме. И ето, питате ме дали мрежата на комплекс Хикс ще бъде модернизирана: и точно в това е трагедията! Жилищен комплекс Хикс има най-модерната, за Хоустон и за Тексас, че и за 3/4 от САЩ, електрическа мрежа! Практически 95% от другите ток потребители по Тексас още мечтаят тяхните мрежи да бъдат модернизирани до нивото на тази в комплекс Хикс. Което ще стане. Някога. Вероятно при нашите внуци. А че електрическите коли са бъдещето: вероятно са, за бъдеще започващо поне 50 години в нашето бъдеще, ако ме разбирате. ..."
Инжинер, превоз, въвлечен в оценката / усъвършенстване на електрически возила:
"... Точно тази електрическа кола, виждате ли я, ей там на рекламата? На заредена батерия обсегът й е над 450км, рекламата казва. С малки буквички, някъде, че действителният обсег ще зависи от специфични условия и обстоятелства, да. Точно тази, рекламираната кола, ми я разпределиха за битова оценка, седмица да я ползваме с моето семейство, да видим как действа в нашите битови условия на редови трудещ. 2 дни след като ми разпределиха колата беше седмокрай: решихме с нея да отидем на излет до близък язовир. Натоварихме се цялото семейство, 4 човека, плюс куче, със сгъваеми столове и маса и надуваема лодка, с храна. Колата лъщи като бижу, батерията 100% заредена. На пулта контролът отчита наличен обсег 480км. Знаете какви жеги ни пекат тези дни, да? Тръгваме на път, с охлаждане в купето, на температурата която държим в нормалните ни, с бензин, коли - която е доста умерена, защото знаете бензинът колко рипна, и пестим. На кратко, колата издеяни 137км. Язовирът беше на около 100. Не очаквахме обсегът да е рекламирания 450км, но очаквахме - ако ще бъдем лъгани, да бъдем лъгани с фактор от 2, за по-приемливо лъгане, ако има такова нещо. Значи, очаквахме 100% заредена батерия с обсег 480км да издеяни истински 200км. Не. Добре че имахме зареждачка да се включва в обикновен ток, и след много часове на пре-зареждане в бензиностанция край язовира, се прибрахме. Съпругата ме надзираваше и контролираше, когато пишех моя доклад от битовата оценка, да не се изпусна да поясня какво точно къде и как бих заврял в идиотите натрапващи електрическите коли. Тези... да ги нарека учтиво "майчеебци"... имат ли представа за живота на редовия трудещ? Добре, можем да минем и без излет до язовир - когато достатъчно обеднеем и сме само с електрически коли. А как ще ходя на работа? В тази жега, с охлаждане работещо в купето! С въпросната кола едва ще мога да ходя до работа и да се прибирам. Значи, ще ни трябва втора кола, с нея да пазаруваме и да се движим, до като другата се зарежда? Кой трудещ се американец има такива пари?! И това е за усъвършенствана - йеп! усъвършенствана! - електрическа кола, която няма изглед за качествено подобрение в обсега! ..."
Инжинер по информатика:
"... Във фирмения магазин на Тесла ми показаха моделите. Всичко лъскаво, прекрасно. Продавачите наизустили всичкия рекламен материал: на всеки въпрос декламират правилния отговор. Идва време да се кача в кола и да я врътна пробно. Къде е ключът? Електрически. Чрез радио връзка. Хм! Току се окажа заключен от колата, когато не трябва. А, звъня до централа на Тесла - и те чрез радио контрол ми отключват колата. Те ми я отключват от далече - значи могат и да ми я заключат? Мацката продавачка мълчи, стиснала устни. Нагазвам в материал който не е бил покрит в рекламните томове. Шофирам колата - добре. Понечих да изляза: опитвам се да отворя вратата. А! И това чрез електричество. Добре, а ако стане произшествие - или просто електрониката запецне - как отварям вратата? Чупя стъклото? Центърът на Тесла щяли да я отворят, от далече. Значи могат и да ме заключат вътре в колата, от далече? Мацката пак силно мълчи. После се досеща да отбележи, че това са крайно невероятни обстоятелства. Крайно невероятните обстоятелства, в информатиката, се случат доста често, казвам аз. Отделно липсата на мой пряк механически контрол - и възможността на друг от далече да контролира мен. Явно такава напреднала технология не е за мен, на края се изцепи началника на продавачите. Не, не е, съгласих се; врътнах се кръгом и излязох от магазина. ..."
Темата накратко
- Под натиск от "Исторически парк" Ветрино стана първата община в Европа, наложила пълен мораториум върху изграждането на ветрогенератори.
- Конкретната причина е проектът "Добротич уинд" на международната CWP Europe на стойност 1.2 млрд. лв.
- Ивелин Михайлов от "Исторически парк" цитира като причини за натиска над общината несъвместимост с неговия бизнес, както и твърдения, че ветрогенераторите водят до смъртност.
Поредна чутовна българска простотия...
Историята има отражение и на национално ниво. В момент на енергийна криза България спира огромен проект за възобновяема енергия, който би бил с мощност 519 мегавата и за година трябва да произвежда около 1.6 млн. мегаватчаса - 5% от общите нужди на България. При това на изключително конкурентна цена - според сметките на CWP Europe токът ще бъде с около осем пъти по-ниска цена, отколкото е текущата на борсата.
...