Екологични двигатели. Водородно гориво. Управляем ядрен синтез

Доста полулярна тема напоследък, мисля, че няма нужда от допълнителни пояснения...

Модератори: Бял облак, Hristo Chipilski

Потребителски аватар
SKYLINE
Мнения: 8218
Регистриран: пет ное 21, 2008 12:40 pm
Местоположение: Варна кв.Левски 77м.н.в.

Мнение от SKYLINE » пон фев 14, 2022 11:04 am

Само че ядрения синтез е мн далеч от реална комерсиализация.А може би и никога няма да я достигне.Има 2-3 проблема които са на лимита на възможното.И оставаме с една реална опция на тоя етап - добрия стар уран 235

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 62574
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » пет фев 18, 2022 1:06 am

Започва използването на изкуствен интелект за контрол на плазмата в термоядрения реактор
15:51 | 17.02.2022
Зa мaгнитнoтo yпpaвлявaнe нa плaзмaтa, ĸoeтo e тoлĸoвa нeoбxoдимo зa бъдeщитe тepмoядpeни peaĸтopи, бe пpeдлoжeн cъвceм нoв мeтoд. B нeгo ce изпoлзвa нeвpoннa мpeжa c дълбoĸo мaшиннo oбyчeниe и oбpaтнa вpъзĸa. Hoвият пoдxoд зa пъpви път бe тecтвaн c peaлнa плaзмa в тoĸaмaĸa Ѕwіѕѕ Рlаѕmа Сеntеr.

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 62574
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » пет апр 01, 2022 5:54 pm

:deal: :clap:

С пари по Плана за възстановяване България ще строи собствен термоядрен реактор в „Мини Марица Изток“
01.04.22г. 10:00 ч.
България подготвя нови предложения по Плана за възстановяване и устойчивост, който по спешност внася в Брюксел идните дни. Това научи 3eNews от свои източници в правителството. Основните промени са свързани с енергийния сектор като намерението е за нови инвестиции в комплекса „Марица Изток“. Там освен системи за съхранение на енергия, страната ни ще изгради иновативен вид термоядрен реактор, използващ студения термоядрен синтез за производство на енергия. Подобно съоръжение в момента изграждат едва шепа страни в света като най-известният е проекта ITER във Франция, който вече няколко десетилетия се строи. Проектът ще бъде спешно добавен към последните корекции по Плана за възстановяване, за да може да бъде одобрени и подписан преди 15 април.
...

Windy
Мнения: 10890
Регистриран: вт сеп 22, 2009 1:26 am
Местоположение: София Челопечене/София Център

Мнение от Windy » вт апр 05, 2022 2:23 pm

Stringmeteo написа:
пет апр 01, 2022 5:54 pm
:deal: :clap:

С пари по Плана за възстановяване България ще строи собствен термоядрен реактор в „Мини Марица Изток“
01.04.22г. 10:00 ч.
България подготвя нови предложения по Плана за възстановяване и устойчивост, който по спешност внася в Брюксел идните дни. Това научи 3eNews от свои източници в правителството. Основните промени са свързани с енергийния сектор като намерението е за нови инвестиции в комплекса „Марица Изток“. Там освен системи за съхранение на енергия, страната ни ще изгради иновативен вид термоядрен реактор, използващ студения термоядрен синтез за производство на енергия. Подобно съоръжение в момента изграждат едва шепа страни в света като най-известният е проекта ITER във Франция, който вече няколко десетилетия се строи. Проектът ще бъде спешно добавен към последните корекции по Плана за възстановяване, за да може да бъде одобрени и подписан преди 15 април.
...
Махнете тия шегички от темата...
"Често нещата са по-прости отколкото си мислим че са и по-сложни отколкото сме способни да ги разберем.

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 62574
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » чет апр 07, 2022 3:59 pm

:shock: Хм, дали точно в това не е така чаканата революция при батериите? :hmm:

Серните батерии на Theion увеличават пробега на електромобилите до 1400 километра
преди 2 дни
Maлĸият пpoбeг e eднa oт ocнoвнитe ĸpитиĸи oтпpaвяни ĸъм eлeĸтpoмoбилитe. Bъпpeĸи фaĸтa, чe зapядът нa aĸyмyлaтopния блoĸ вeчe e дocтaтъчeн зa пpoбeг cpeднo oт oĸoлo 500 ĸм, изĸoпaeмитe гopивa вce oщe ocигypявaт пoвeчe. Гepмaнcĸият cтapтъп Тhеіоn oбeщaвa дa пpoмeни тoвa и дo 2024 гoдинa дa пpeдcтaви нa пaзapa cяpнa aĸyмyлaтopнa бaтepия, ĸoятo мoжe дa ocигypи пpoбeг oт 1400 ĸм.
...
Hoвoтo пoĸoлeниe бaтepии нa Тhеіоn, ĸoeтo ce oчaĸвa дa бъдe пpeдcтaвeнo пpeз 2025 гoдинa, щe имa плътнocт нa eнepгиятa 900 Wh/kg и oбeмнa плътнocт нa eнepгиятa 1500 Wh/l. Te щe зaeмaт oĸoлo eднa чeтвъpт oт пpocтpaнcтвoтo нa бaтepиятa нa Теѕlа Моdеl 3 Lоng Rаngе.

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 62574
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » пет апр 08, 2022 1:15 am

First Light says it's hit nuclear fusion breakthrough with no fancy lasers, magnets
We talk to CEO about projectile-based implosion design
Thu 7 Apr 2022
British outfit First Light Fusion claims it has achieved nuclear fusion with an approach that could provide cheap, clean power.

Rather than rely on expensive lasers, complicated optical gear, and magnetic fields, as some fusion reactor designs do, First Light's equipment instead shoots a tungsten projectile out of a gas-powered gun at a target dropped into a chamber.

We're told that, in a fully working reactor, this high-speed projectile will hit the moving target, which contains a small deuterium fuel capsule that implodes in the impact. This rapid implosion causes the fuel's atoms to fuse, which releases a pulse of energy.

This fusion energy can be absorbed by lithium flowing through the chamber, which runs through a heat exchange to boil water into steam that spins a turbine to turn a generator that produces electricity. The projectile would be fired every 30 seconds.
...

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 62574
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » чет апр 28, 2022 3:11 pm

Инж. Борислав Трайков: Рециклирането е предимство за водородните пред електромобилите
28.04.22 в 12:05
"Водородните технологии са по-перспективни от батерийните електромобили, които са обаче по-добре приети заради по-ниската им цена и по-високата ефективност. С развитието на технологиите и с добива на водород тези технологии ще имат сериозни предимства, особено за тежките автомобили и за големи разстояния."

Потребителски аватар
SKYLINE
Мнения: 8218
Регистриран: пет ное 21, 2008 12:40 pm
Местоположение: Варна кв.Левски 77м.н.в.

Мнение от SKYLINE » нед май 15, 2022 1:20 pm

Това май съм го писал и преди ама нищо - нека да сметнем колко енергия ще спечелим ако изкопаваме горива и задвиждаме с тях ел.коли
https://rechneronline.de/energy/efficiencies.php Ето калкулатор за ефективност - значи добиваме газ , караме я до теца там загряваме котела и парата и развъртаме турбината - имаме 50 ефективност, от там (изпускаме загубите в електропреносната мрежа които са между 10 и 30% за да е оптимистично за електричките) зареждаваме батерията с 80 ефективност , след това ел.мотора на колата задвижва колелата с 95-96 % ефективност - сумарно 39 слагаме го 40% ефективност на целия процес.От газта в Теца до развъртането на гумите.Ами един съвременен бензинов Двигател (на газ) работи с 30% ефективност , а дизеловите с до 50% Айде там е по калорично и замърсяващо гориво , гледаме само газта Т.е моля някой да ми обясни какъв е реалния смисъл от ел.коли ако не добиваме самата енергията възобновяемо??Само създаваме една по-дълга верига от преобразуване на енергията и от там посредници и накрая физичния резултат е почти същия :laughm: 1 трилион на година , повтарям един трилион дава ЕС за субсудии на тия глупости , и накрая потреблението им на газ скочи в пъти за 15 години.

Windy
Мнения: 10890
Регистриран: вт сеп 22, 2009 1:26 am
Местоположение: София Челопечене/София Център

Мнение от Windy » пон май 16, 2022 3:31 am

И аз ще го кажа за ЕНТИ път. Нямаме бъдеще друго освен в ядрената енергетика, поне за момента. Там трябва да се наливат пари!
Нека сега сметнем енергийната ефективност на един АЕЦ който работи, за да произвежда водород за гориво на автомобили с водородни двигатели. И нека я сметнем за колите с електрически двигатели, но слагайки в сметката и нуждата от производство и смяна на батериите също.
"Често нещата са по-прости отколкото си мислим че са и по-сложни отколкото сме способни да ги разберем.

zabravi
Мнения: 222
Регистриран: съб юли 31, 2021 7:16 pm
Местоположение: Мъглиж /415 м.н.в/

Мнение от zabravi » пон май 16, 2022 3:26 pm

SKYLINE написа:
нед май 15, 2022 1:20 pm
Това май съм го писал и преди ама нищо - нека да сметнем колко енергия ще спечелим ако изкопаваме горива и задвиждаме с тях ел.коли
https://rechneronline.de/energy/efficiencies.php Ето калкулатор за ефективност - значи добиваме газ , караме я до теца там загряваме котела и парата и развъртаме турбината - имаме 50 ефективност, от там (изпускаме загубите в електропреносната мрежа които са между 10 и 30% за да е оптимистично за електричките) зареждаваме батерията с 80 ефективност , след това ел.мотора на колата задвижва колелата с 95-96 % ефективност - сумарно 39 слагаме го 40% ефективност на целия процес.От газта в Теца до развъртането на гумите.Ами един съвременен бензинов Двигател (на газ) работи с 30% ефективност , а дизеловите с до 50% Айде там е по калорично и замърсяващо гориво , гледаме само газта Т.е моля някой да ми обясни какъв е реалния смисъл от ел.коли ако не добиваме самата енергията възобновяемо??Само създаваме една по-дълга верига от преобразуване на енергията и от там посредници и накрая физичния резултат е почти същия :laughm: 1 трилион на година , повтарям един трилион дава ЕС за субсудии на тия глупости , и накрая потреблението им на газ скочи в пъти за 15 години.
Турбините на газ достигат над 60% КПД. Загубите от контакта са 10%. Тия 50% КПД на дизелов агрегат съществуват само на кораби с товаримост няколко стотин хиляди тона, движещи се с постоянна скорост със седмици, на леки автомобили достигат 45% пиково, а усреднено надали и 30%.
Да не говорим за регенерация и разход на празен ход. А тия горива рафинерията нали трябва да ги обработи, Лукойл дърпат 50-60 МВт за да го има тоя бензин/дизел.

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 62574
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » съб май 21, 2022 11:28 am


Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 62574
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » пон авг 01, 2022 6:30 pm

Начин за производство на евтин безопасен водород на прах
01 август 2022
Австралийски учени твърдят, че са направили пробив в областта на сепарирането и съхранението на газове, който би могъл радикално да намали потреблението на енергия в нефтохимическата промишленост, като в същото време направи водорода много по-лесен и безопасен за съхранение и транспортиране в прахообразна форма.

:hmm:

Отговори

Върни се в “Глобалното затопляне - митове и реалности”