Световна/чуждестранна политика (разни) (2024-...)
-
- Мнения: 7574
- Регистриран: 28 яну 2012, 18:40
- Местоположение: Враца (Vratsa), ж.к. Дъбника, 340 м.н.в.
-
- Site Admin
- Мнения: 70991
- Регистриран: 14 авг 2006, 22:51
- Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
- Контакти:
Юлия Талева: Номинацията на Барние за премиер прилича на "изваждане с форцепс", но е внимателно премислен ход
07.09.24 в 10:38
Французите отдавна изглеждат с изчерпано търпение и ако Макрон още смята, че не се е провалил, опонентите му отдавна го смятат за провален, каза кореспондентът на БНР в Париж Юлия Талева, отговаряйки на "французите ще имат ли търпение, с каквото е известен новият им премиер Мишел Барние?"
07.09.24 в 10:38
Французите отдавна изглеждат с изчерпано търпение и ако Макрон още смята, че не се е провалил, опонентите му отдавна го смятат за провален, каза кореспондентът на БНР в Париж Юлия Талева, отговаряйки на "французите ще имат ли търпение, с каквото е известен новият им премиер Мишел Барние?"
САЩ разрешиха на Румъния да си купи 32 изтребителя F-35
Румънците явно са 4 пъти по-прости от нас, щом вземат 4 пъти повече самолети.
"Министърът на отбраната Анджел Тълвар каза, цитиран от БТА, че първите самолети няма да бъдат доставени преди 2030 г."
Отделно, че по логиката на дедо никога няма да ги получат, 2030 е доста далече
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2024/09 ... i/#4675556
Още по-отделно "Румъния разполага с 49 изтребителя F-16 втора употреба, купени от Норвегия и Португалия."
Тия поне са се нафрашкали с ефки, тук учебните МИГ-29 падат като круши.
Румънците явно са 4 пъти по-прости от нас, щом вземат 4 пъти повече самолети.
"Министърът на отбраната Анджел Тълвар каза, цитиран от БТА, че първите самолети няма да бъдат доставени преди 2030 г."
Отделно, че по логиката на дедо никога няма да ги получат, 2030 е доста далече
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2024/09 ... i/#4675556
Още по-отделно "Румъния разполага с 49 изтребителя F-16 втора употреба, купени от Норвегия и Португалия."
Тия поне са се нафрашкали с ефки, тук учебните МИГ-29 падат като круши.
Игнорирайте идиотите, те са неспасяеми.
САЩ, ЕС и други съюзни държави подготвят споразумение за изолиране на Китай и Русия от презморската оптична инфраструктура
„Съвместното изявление от Ню Йорк“ трябва да бъде подписано по-късно този месец в рамките на Общото събрание на ООН, 22-25 септември. Страните - членки на ЕС дават своето одобрение да се присъединят към обещанието .
Екатерина Захариева е еврокомисар за стартъпи, изследвания и иновации
Капутите от ППДБ не успяха с лайняната си кампания. Лудогор Прокофиев ридае тихо в ъгъла.
https://www.24chasa.bg/mezhdunarodni/article/18905078
Капутите от ППДБ не успяха с лайняната си кампания. Лудогор Прокофиев ридае тихо в ъгъла.
https://www.24chasa.bg/mezhdunarodni/article/18905078
Игнорирайте идиотите, те са неспасяеми.
Ххахах)) Сега го видех тва. Ум да ти зайде. Великодушно разрешили на мамалигарите да купят ен 35-ки (пълно безпросветно говно като самолет, ама с претенции).
Лошо няма. Но ето - ние купихме и платихме преди 5 години 8 ЕФки. Тях още ги няма. Милиардите за тях към момента спокойно можем да умножим по две, най-малко.
Даповторим пак: отношението към нас като "съюзник" най-добре се илюстрира и от това.
А, освен това, отчасти може спокойно да се твърди, че в голяма степен загиналите ни пилоти са мъртви и заради това презрително и да го кажем направо: подигравателно отношение към нас от америгоска страна.
Помислете! Една велика сила с най-най-най икономика, най-най-армия и най-най каквото най се сетите, НЕ МОЖЕ (?) или просто не иска, защото може да не го направи, да достави платени преди половин дузина години изцяло, самолети. Дончо, ДОнчоооо..... американски смешни и жалки пудели.....
Лошо няма. Но ето - ние купихме и платихме преди 5 години 8 ЕФки. Тях още ги няма. Милиардите за тях към момента спокойно можем да умножим по две, най-малко.
Даповторим пак: отношението към нас като "съюзник" най-добре се илюстрира и от това.
А, освен това, отчасти може спокойно да се твърди, че в голяма степен загиналите ни пилоти са мъртви и заради това презрително и да го кажем направо: подигравателно отношение към нас от америгоска страна.
Помислете! Една велика сила с най-най-най икономика, най-най-армия и най-най каквото най се сетите, НЕ МОЖЕ (?) или просто не иска, защото може да не го направи, да достави платени преди половин дузина години изцяло, самолети. Дончо, ДОнчоооо..... американски смешни и жалки пудели.....
Накарахте ме да се заинтересувам от това какъв самолет е F35 , струва ли си безобразно многото парри и дали ще бъде ефективно оръжие в небето. И напротив на очакванията ми, че това ще бъде така излиза обратното....и да похвалим този път нашата държава. Решението ни да вземем F16 e чудесно и нашият модел е по-добър в боя от уж най-добрия....
Компанията Lockheed получава поръчка за създаването на нов самолет, но през далечната 1993 г. никой дори не подозира как това ще е една от най-свещените издънки в историята на военните проекти. Това е самолет, който вече няма цена, просто е в категорията на безценните творения, които не работят.През 1993 г. дизайнерите от Lockheed ще имат празен чек от Съвместната американска програма за въоръжаване. Обявяването на F-35 трябва да бъде самолет с много роли, с добра цена и възможност да разплаче противника – нищо от това не се случва. Американците така и не се отказват и на финала ще продължат да наливат милиарди в продължение на две десетилетия. През 1996 г. започват да излизат първите прототипи и технологията изглежда морално остаряла на фона на останалите разработки. Поточната линия стартира от 2001 г. и вече е ясно на всички, че Lockheed не са успели да изпълнят много от изискванията на американската армия. До този момент това ще е един от най-скъпите възможни проекти на стойност от близо 1.6 трилиона долара.За да може унижението да бъде още по-голямо, през 2015 г. авиацията решава да тества моделите. Изправени са в тестова битка F-35 и F-16. Двата самолета трябва да играят прихващане във въздуха, но с една подробност – F-35 няма оръжия на борда, няма допълнителни резервоари и друга техника, която да тежи, F-16 разполага с пълно бойно снаряжение, както и допълнителни резервоари – пълни с около 370 галона гориво във всеки.
Въпреки голямата неравност, пилотът на F-35 ще заяви, че неговият колега е бил много по-маневрен и можел лесно да го настига, както и прихваща.
https://chr.bg/istorii/tehno/sasht-plat ... storiyata/
Компанията Lockheed получава поръчка за създаването на нов самолет, но през далечната 1993 г. никой дори не подозира как това ще е една от най-свещените издънки в историята на военните проекти. Това е самолет, който вече няма цена, просто е в категорията на безценните творения, които не работят.През 1993 г. дизайнерите от Lockheed ще имат празен чек от Съвместната американска програма за въоръжаване. Обявяването на F-35 трябва да бъде самолет с много роли, с добра цена и възможност да разплаче противника – нищо от това не се случва. Американците така и не се отказват и на финала ще продължат да наливат милиарди в продължение на две десетилетия. През 1996 г. започват да излизат първите прототипи и технологията изглежда морално остаряла на фона на останалите разработки. Поточната линия стартира от 2001 г. и вече е ясно на всички, че Lockheed не са успели да изпълнят много от изискванията на американската армия. До този момент това ще е един от най-скъпите възможни проекти на стойност от близо 1.6 трилиона долара.За да може унижението да бъде още по-голямо, през 2015 г. авиацията решава да тества моделите. Изправени са в тестова битка F-35 и F-16. Двата самолета трябва да играят прихващане във въздуха, но с една подробност – F-35 няма оръжия на борда, няма допълнителни резервоари и друга техника, която да тежи, F-16 разполага с пълно бойно снаряжение, както и допълнителни резервоари – пълни с около 370 галона гориво във всеки.
Въпреки голямата неравност, пилотът на F-35 ще заяви, че неговият колега е бил много по-маневрен и можел лесно да го настига, както и прихваща.
https://chr.bg/istorii/tehno/sasht-plat ... storiyata/
Последна промяна от meteo fen на 17 сеп 2024, 17:12, променено общо 1 път.
Надеждна ли е статията, защото за последното не съм сигурен. Ф35 е 5-то поколение и би трябвало да е с изменяем вектор на тягата, което означава много по добра маневреност от еф16-ката. Иначе за другото е така, безброй проблеми, прекалено скъп и сложен за поддръжка, която също е много скъпа. Вайпъра беше много по добър вариант за нас при всички положения от този
Да, защото Ф 35 е тухла. Неговите летателни характеристики са умишлено занижени за да сметка на това да се открива трудно от радарите. В превод - той може да е летяща тухла, ама до момента, в който не го "видиш" на него не би следвало да са му необходими добрите летателени харектеристики. Да де, ама в тази концепция има един малък, из начало сбъркан детаил. Радарите стават все по - добри и по - компактни. Ерго ако преди 25 години, когато е проектиран не би могъл да бъде "видян" от голям наземен радар, сега вече се засича от най - новите радари в другите изстребители, да не говорим за съременно ПВО. За това и американците кенселираха доставката на Ф35 за турция, когато онези взеха С400. Буквално руснаците щяха на готово да си калибрират ПВО - то, а после и радарите в техните самолети.raptor написа: ↑17 сеп 2024, 16:56Надеждна ли е статията, защото за последното не съм сигурен. Ф35 е 5-то поколение и би трябвало да е с изменяем вектор на тягата, което означава много по добра маневреност от еф16-ката. Иначе за другото е така, безброй проблеми, прекалено скъп и сложен за поддръжка, която също е много скъпа. Вайпъра беше много по добър вариант за нас при всички положения от този
Между другото Израел научиха това по трудният начин. Скоро след като получиха Ф35 отидоха да бомбят с тях Сирия. После един от самолетите беше "засмукал щъркел" по време на бойната си мисия и после отново започнаха да ползват Ф16 за тези атаки, защото Ф16 може лесно да избегне нискоманеврена ракета на С200, каквито ползва Сирия. Ф35, както вече отбелязахме е просто изключително скъпа тухла.
Към това дори американците не могат да постигнат повече от 50% оперативна готовност дори в тяхната си армия, защото може да е тухла, но пък чуплива. Отново заради всичко това модернизираха А10, Ф18 и Ф15 и им рестартираха производството(на последните два), въпреки, че по план не просто трябваше да не ги произвеждат повече, но да ги изтеглят от въоражение.
Сега ще питате, ама защо тогава Европа купува Ф35? Защото са загробени няколко трилиона долара в тази програма и някой трябва да плати сметката. Кой друг ще я плати, ако не "съюзниците". По същият начин ние купихме бронетранспортьори за 1.7 милиарда без да имаме особенна нужда от точно тези бронетранспортьори.
Чак тухла идва много пресилено, при раптора няма проблеми с маневреността, а ф35 е с подобна концепция, олекотен и малко по евтин с някои промени. За стелт технологията е така, изисква жертви от страна на аеродинамиката, но в тези самолети основната роля играе покритието. С което също има проблеми, последно ръждясваше на флотските самолети. Преди няколко години когато избираха нашите доста се дискутираше, че нашия няма много шанс срещу 35-цата каквито имат нашите съседи, така че сега не съм напълно убеден в горните изисквания. Проблемът са други, при 5-то поколение това са изключително сложни, скъпи и капризни машини, което доста обезсмисля като цяло съществуването им. При руския су57 положението е подобно, държат няколко бройки за парада и доста ограничено ползване за други цели. За това и възродиха старите модели в нови версии, защото при един дълъг мащабен конфликт по ефективно ще е ползването на повече бройки по евтини и бързо произвеждани самолети от 4.5 то поколение от колкото 5-то.