Екологични двигатели. Водородно гориво. Управляем ядрен синтез

Доста полулярна тема напоследък, мисля, че няма нужда от допълнителни пояснения...

Модератори: Бял облак, Hristo Chipilski

Bobson
Мнения: 157
Регистриран: 11 авг 2023, 13:09
Местоположение: Пазарджик

Мнение от Bobson » 27 авг 2024, 09:27

С бавни стъпки към гробищата..(както казваше Шкумбата):

https://business.dir.bg/energien-pazar/ ... en-vodorod

https://money.bg/economics/zashto-ruman ... liona.html

:grin1:

Потребителски аватар
bismarck
Мнения: 27007
Регистриран: 29 май 2008, 12:18
Местоположение: София, Видин

Мнение от bismarck » 27 авг 2024, 09:53

Стига бе, не може да бъде!
Вярно, че това е ясно за всеки разумно и логично мислещ човек, да не споменавам и че назад е писано по темата.
Но за едно ме е жал. Няма да видим какво би станало, ако гръмне резервоар с водород, достатъчен да придвижи 200-500 тонна ЖП композиция на 1000 км. Де3а начи, това би било зрелище. Е, само за наблюдаващите от няколко километра, де.....

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 71188
Регистриран: 14 авг 2006, 22:51
Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » 27 авг 2024, 15:53


Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 71188
Регистриран: 14 авг 2006, 22:51
Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » 28 авг 2024, 12:34

Представен е суперефективен водороден двигател с вътрешно горене с КПД от 60%
28.08.2024
Американският стартъп Astron Aerospace представи революционен двигател с вътрешно горене, който е в състояние да постигне топлинна ефективност от 60% и напълно елиминира емисиите на азотен оксид (NOx). Тази иновативна технология има потенциала да промени бъдещето на транспортната индустрия, като предостави високоефективно и екологично решение за двигателите с вътрешно горене.

Windy
Мнения: 12106
Регистриран: 22 сеп 2009, 01:26
Местоположение: София Челопечене/София Център

Мнение от Windy » 29 авг 2024, 10:24

Stringmeteo написа:
28 авг 2024, 12:34
Представен е суперефективен водороден двигател с вътрешно горене с КПД от 60%
28.08.2024
Американският стартъп Astron Aerospace представи революционен двигател с вътрешно горене, който е в състояние да постигне топлинна ефективност от 60% и напълно елиминира емисиите на азотен оксид (NOx). Тази иновативна технология има потенциала да промени бъдещето на транспортната индустрия, като предостави високоефективно и екологично решение за двигателите с вътрешно горене.
Ето това са решенията от които се нуждаем - екологични, ефективни и евтини, а не разчитащи на редкоземни елементи скъпо струващи батерии.
"Често нещата са по-прости отколкото си мислим че са и по-сложни отколкото сме способни да ги разберем.

Bobson
Мнения: 157
Регистриран: 11 авг 2023, 13:09
Местоположение: Пазарджик

Мнение от Bobson » 29 авг 2024, 10:36

Те го и смешния пърдялник в склада:

https://www.youtube.com/shorts/8LJa8IM2aCo

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 71188
Регистриран: 14 авг 2006, 22:51
Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » 19 сеп 2024, 22:32

Батериите за EV ще надживеят самите коли
Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане
19.09.2024
От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 71188
Регистриран: 14 авг 2006, 22:51
Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » 24 сеп 2024, 22:42

Lесlаnсhé пpeдcтaви пъpвaтa в cвeтa литиeвo-ниoбиeвa бaтepия зa тeжĸo oбopyдвaнe – тя мoжe дa издъpжи 10 000 циĸълa нa пpeзapeждaнe
20:50 | 24.09.2024
Швeйцapcĸaтa ĸoмпaния Lесlаnсhé ЅА пpeдcтaви пъpвaтa в cвeтa литиeвo-ниoбиeвa бaтepия зa тeжĸoтoвapни eлeĸтpичecĸи пpeвoзни cpeдcтвa, пpeднaзнaчeнa зa взиcĸaтeлни пpилoжeния. Бaтepиятa, ĸoятo пoддъpжa 10 000 циĸълa нa пpeзapeждaнe имa 50% пo-гoлям ĸaпaцитeт oт ĸoнвeнциoнaлнитe литиeви бaтepии и e пpeднaзнaчeнa зa eлeĸтpичecĸи влaĸoвe и eлeĸтpичecĸи ĸopaби.

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 71188
Регистриран: 14 авг 2006, 22:51
Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » 30 сеп 2024, 14:24

Пробив в областта на реакторите за термоядрен синтез може да реши основен проблем
27.09.2024
...
В ново проучване, публикувано в списание Acta Materiala, Джу Ли от MIT, старши автор на проучването, и колегите му изследват нови начини за проектиране на материал, който може да държи охлаждащата течност (отговорна за създаването на енергия от високоенергийни неутрони) и бушуващата плазма разделени, като същевременно позволява на неутроните да преминават през нея. Проблемът се състои в това, че в сравнение с реакторите на делене неутроните в реакторите на синтез са много по-кинетични и това кара някои от тях да реагират с атомната структура на самия материал.

Така се създават хелиеви атоми, които след това опустошават вакуумната стена, докато търсят област с ниска „енергия на вграждане“ (колко енергия е необходима, за да бъде погълнат един хелиев атом). ...

Отговори

Върни се в “Глобалното затопляне - митове и реалности”