Екологични двигатели. Водородно гориво. Управляем ядрен синтез
Модератори: Бял облак, Hristo Chipilski
Стига бе, не може да бъде!
Вярно, че това е ясно за всеки разумно и логично мислещ човек, да не споменавам и че назад е писано по темата.
Но за едно ме е жал. Няма да видим какво би станало, ако гръмне резервоар с водород, достатъчен да придвижи 200-500 тонна ЖП композиция на 1000 км. Де3а начи, това би било зрелище. Е, само за наблюдаващите от няколко километра, де.....
Вярно, че това е ясно за всеки разумно и логично мислещ човек, да не споменавам и че назад е писано по темата.
Но за едно ме е жал. Няма да видим какво би станало, ако гръмне резервоар с водород, достатъчен да придвижи 200-500 тонна ЖП композиция на 1000 км. Де3а начи, това би било зрелище. Е, само за наблюдаващите от няколко километра, де.....
-
- Site Admin
- Мнения: 71188
- Регистриран: 14 авг 2006, 22:51
- Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
- Контакти:
-
- Site Admin
- Мнения: 71188
- Регистриран: 14 авг 2006, 22:51
- Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
- Контакти:
Представен е суперефективен водороден двигател с вътрешно горене с КПД от 60%
28.08.2024
Американският стартъп Astron Aerospace представи революционен двигател с вътрешно горене, който е в състояние да постигне топлинна ефективност от 60% и напълно елиминира емисиите на азотен оксид (NOx). Тази иновативна технология има потенциала да промени бъдещето на транспортната индустрия, като предостави високоефективно и екологично решение за двигателите с вътрешно горене.
28.08.2024
Американският стартъп Astron Aerospace представи революционен двигател с вътрешно горене, който е в състояние да постигне топлинна ефективност от 60% и напълно елиминира емисиите на азотен оксид (NOx). Тази иновативна технология има потенциала да промени бъдещето на транспортната индустрия, като предостави високоефективно и екологично решение за двигателите с вътрешно горене.
Ето това са решенията от които се нуждаем - екологични, ефективни и евтини, а не разчитащи на редкоземни елементи скъпо струващи батерии.Stringmeteo написа: ↑28 авг 2024, 12:34Представен е суперефективен водороден двигател с вътрешно горене с КПД от 60%
28.08.2024
Американският стартъп Astron Aerospace представи революционен двигател с вътрешно горене, който е в състояние да постигне топлинна ефективност от 60% и напълно елиминира емисиите на азотен оксид (NOx). Тази иновативна технология има потенциала да промени бъдещето на транспортната индустрия, като предостави високоефективно и екологично решение за двигателите с вътрешно горене.
"Често нещата са по-прости отколкото си мислим че са и по-сложни отколкото сме способни да ги разберем.
-
- Site Admin
- Мнения: 71188
- Регистриран: 14 авг 2006, 22:51
- Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
- Контакти:
Батериите за EV ще надживеят самите коли
Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане
19.09.2024
От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.
Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане
19.09.2024
От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.
-
- Site Admin
- Мнения: 71188
- Регистриран: 14 авг 2006, 22:51
- Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
- Контакти:
Lесlаnсhé пpeдcтaви пъpвaтa в cвeтa литиeвo-ниoбиeвa бaтepия зa тeжĸo oбopyдвaнe – тя мoжe дa издъpжи 10 000 циĸълa нa пpeзapeждaнe
20:50 | 24.09.2024
Швeйцapcĸaтa ĸoмпaния Lесlаnсhé ЅА пpeдcтaви пъpвaтa в cвeтa литиeвo-ниoбиeвa бaтepия зa тeжĸoтoвapни eлeĸтpичecĸи пpeвoзни cpeдcтвa, пpeднaзнaчeнa зa взиcĸaтeлни пpилoжeния. Бaтepиятa, ĸoятo пoддъpжa 10 000 циĸълa нa пpeзapeждaнe имa 50% пo-гoлям ĸaпaцитeт oт ĸoнвeнциoнaлнитe литиeви бaтepии и e пpeднaзнaчeнa зa eлeĸтpичecĸи влaĸoвe и eлeĸтpичecĸи ĸopaби.
20:50 | 24.09.2024
Швeйцapcĸaтa ĸoмпaния Lесlаnсhé ЅА пpeдcтaви пъpвaтa в cвeтa литиeвo-ниoбиeвa бaтepия зa тeжĸoтoвapни eлeĸтpичecĸи пpeвoзни cpeдcтвa, пpeднaзнaчeнa зa взиcĸaтeлни пpилoжeния. Бaтepиятa, ĸoятo пoддъpжa 10 000 циĸълa нa пpeзapeждaнe имa 50% пo-гoлям ĸaпaцитeт oт ĸoнвeнциoнaлнитe литиeви бaтepии и e пpeднaзнaчeнa зa eлeĸтpичecĸи влaĸoвe и eлeĸтpичecĸи ĸopaби.
-
- Site Admin
- Мнения: 71188
- Регистриран: 14 авг 2006, 22:51
- Местоположение: София, Слатина (Хр. Смирненски/Г. Милев-Слатина)
- Контакти:
Пробив в областта на реакторите за термоядрен синтез може да реши основен проблем
27.09.2024
27.09.2024
...
В ново проучване, публикувано в списание Acta Materiala, Джу Ли от MIT, старши автор на проучването, и колегите му изследват нови начини за проектиране на материал, който може да държи охлаждащата течност (отговорна за създаването на енергия от високоенергийни неутрони) и бушуващата плазма разделени, като същевременно позволява на неутроните да преминават през нея. Проблемът се състои в това, че в сравнение с реакторите на делене неутроните в реакторите на синтез са много по-кинетични и това кара някои от тях да реагират с атомната структура на самия материал.
Така се създават хелиеви атоми, които след това опустошават вакуумната стена, докато търсят област с ниска „енергия на вграждане“ (колко енергия е необходима, за да бъде погълнат един хелиев атом). ...